Malin - Första praktikdagen : CHECK!

Bara 49 dagar kvar ;)


Det har faktist varit riktigt roligt idag! Det är skönt att bara pyssla om allt och knipsa och greja. Men jo, lite varmt är det nog! 

På morgonen fick jag vara med i lite "kontorsarbete" och sedan fick jag blanda gödsel. Sedan fick jag börja blasta tomaterna! Alltså tar bort lite blad och "tjyvlingar" ;). Det var riktigt skönt och bara pyssla på där. Och man har "rullande" stolar och vagnar som man kan susa iväg på. Ganska tufft :P
I början var det riktigt svalt, nästan. Men sedan kom jag i solen, och då blev det nog varmt! Puh! Riktigt bastu. 

Efter maten fick jag plantera lite krysantemplantor i krukor. När det var klart började jag ampla jordgubbar och till sist gick jag och tog bort blomknoppar på lite blommor som inte fick blomma ännu. 

Har varit en riktigt bra dag! Inte är jag så trött och slut heller... Fast jag inte kunde somna i natt, somnade någon gång efter ett och hade väckarklockan på 05.15. Roooooligt :S 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0