Malin - ESC 2011, Semifinal 2




Mina poäng och förhoppningar för ikväll! 


1. Bosnien Herzegovina, Dino Merlin - Love rewind

En lite glad och mysig sång. Bosnien Herzegovina brukar ha bra bidrag, tycker om att de skippar det poppiga och har något lite annorlunda istället. Betyg: 3

2. Österrike, Nadine Beiler - The secret is love

Lite tråkig ballad. Känns som att den aldrig kommer nånvart. Betyg: 2

3. Nederländerna, 3JS - Never alone

Helt okej låt. Lite tråkig början bara. Betyg: 3

4. Belgien, Witloof Bay - With love baby

Tufft med a cappella, men i övrigt tycker jag inte alls om den. Betyg: 1

5. Slovakien, Twins - I'm still alive

En behaglig fin låt. Men lite enformig på något sätt. Betyg: 3

6. Ukraina, Mika Newton - Angel

Jaa, jag vet inte vad jag ska säga om denna låt. Den väcker inga bra eller dåliga känslor för mig, haha. Betyg: 2

7. Moldavien, Zdob si Zdub - So lucky

Njaaaaaaaaaa.... Betyg: 1

8. Sverige, Eric Saade - Popular

Poppig låt som är helt okej. Men tycker texten är så löjlig... Betyg: 3

9. Cypern, Christos Mylordos - San Aggelos S'Agapisa

Ett plus för annat språk än engelska! Fin låt, fast den är lite dyster. Liiite för tråkig. Betyg: 2

10. Bulgarien, Poli Inova - Na inat

Njaa, gör inget intryck på mig. Betyg: 2

11. Makedonien, Vlatko Ilievski - Rusinka

Den känns så råddig och konstig plus lite tråkig. Betyg: 1

12. Israel, Dana International - Ding dong

Njaa, känns lite som någon gammal avdankad sång från typ sjuttiotalet. Betyg: 2

13. Slovenien, Maja Keuc - No one

Den är sådär, säger mig inte så mycket. Men ändå helt okej.  Betyg: 2

14. Rumänien, Hotel FM - Change

Glad sång, men tråååkig. Betyg: 2

15. Estland , Getter Jaani - Rockefeller street

Ganska bra melodi i refrängen men annars tycker jag inte om den. Den är ganska enformig.  Betyg: 2

16. Vitryssland, Anastasiya Vinnikova - I love Belarus

Helt okej melodi och refrängen fastnar lätt. Varför har alla emot att hon sjunger "I love Belarus"? Haha :P Betyg: 2

17. Lettland, Musiqq - Angel in disquise

Tycker om gitarrspelet i början. Helt okej melodi. Betyg: 2

18. Danmark, A friend in London - New tomorrow

Härlig, fin sång! Skulle vilja ge en femma, men det är något som inte "lyfter". En favorit för mig i alla fall!  Betyg: 4

19. Irland, Jedward - Lipstick

Så rolig och bra låt! Tycker om när det är lite annorlunda. De är så söööta :P Betyg: 4


Det var mina poäng det! Hur ser dina ut??




Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, mina poäng är väl ganska lika nu igen, men jag är fortfarande lite mer generös..;) Plus att Lettland är en av mina favoriter!:D



Men mer exakt får du väl veta på lördagen!:P

2011-05-12 @ 18:06:15
Postat av: Matilda

Jag håller ganska långt med dig o dina poäng. Till Danmark och Irland skulle jag dock ge fulla femmor, de är så bra! :D Och till Vitryssland skulle jag ge en 4. Fattar inte heller varför alla har emot "I love Belarus"? Till Nederländerna skulle jag ge en 4 också, tror jag. :)

2011-05-12 @ 19:10:36
URL: http://mtildaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0