Sara - Skoldagen

Idag har hela klassen varit till Överby på "exkursion" och tittat i växthusen. Riktigt spännande tycker jag, men det känns lite onödigt att åka bil i flera timmar och så var vi bara där typ två timmar..:P

Men det var roligt att gå runt och titta på vad som fanns i växthusen nu, och att få lyssna lite på hur dom fungerar och hur det i praktiken fungerar att vara växthusodlare "året runt" i Finland när vintrarna är så kalla. 

Ganska fascinerande också att det nu redan (fast det bara är mars) blir över 20 grader varmt i växthusen, bara för att solen skiner på dom. I ett av växthusen måste till och med vädringsluckorna vara lite uppe nu för det var så varmt!

Jag skulle gärna ha stannat mycket längre, och haft någonstans att sitta........
Jag är ju nämligen inte så värst bra på att stå länge...speciellt inte om man måste stå stilla, det är varmt och luften känns varm och dålig......

Så japp, jag svimmade. Förvånad någon??

Lite typiskt bara att vi skulle stå så länge och lyssna i det varmaste växthuset, och just precis när han hade pratat klart och vi var på väg ut så svimmade jag. Och det är alltid lika pinsamt när man vaknar och alla står runt omkring och ser så oroliga ut... Haha, jag ska alltid bara ligga stilla en "liten stund till" fast jag helst av allt bara vill stiga upp och låtsas som ingenting!:P

Fast det är tur att jag har så snälla klasskompisar, dom bjöd på vatten och undrade hur det var med mej och så.:) Och Malin skulle jag knappast klara mej utan, hon börjar bli så van med att jag svimmar så hon är alltid beredd på det! Hon frågade just innan jag svimmade om jag höll på att svimma (men jag hörde det inte för jag var väl redan halft avsvimmad), men hon stod beredd att ta emot mej så att jag inte skulle ramla och slå mej.:D

Fast det var lite pinsamt sen när man skulle fara och äta också, för mina kläder hade ju blivit lite smutsiga och så, och jag kände mej lite svag och darrig.. Men allt gick nog bra!:)

Solen sken och det var varmt och skönt idag, jag hoppas verkligen att våren är på väg nu!:)

Sedan for vi tillbaka till Ekenäs och där lyssnade vi på en hortonom från fjärde året som berättade om sina utlandspraktiker (i Tyskland och Kenya) och utlandsstudierna i Tyskland. Det var nog roligt att lyssna på, men det var nog ändå väldigt skönt när klockan blev två och skoldagen tog slut!

Dagen med bilresor och svimningsanfall tog trots allt på krafterna!:P

Hur är det med er, har ni svimmat någon gång?

Kommentarer
Postat av: Matilda

Huj då! Att du svimmar så ofta också, det kan ju inte vara roligt! :/



Jag har svimmat en gång. Det var när jag var hos läkaren och de testade om jag hade svininfluensa. De två första blodproven gick bra, det har jag aldrig haft obehag för, men när de tog det tredje blodprovet kände jag mig yr. När de sedan tog prover från näsan blev jag riktigt yr och reste mig ganska snabbt upp, så när jag sedan gick iväg svartnade det för ögonen och jag föll nästan på golvet. Som tur är var jag ju i ett sjukhus så där fanns folk som reagerade snabbt och tog i mig så att jag inte slog mig. :P Usch, det var hemskt! Hoppas att jag inte behöver svimma mera!

2011-03-03 @ 19:27:05
URL: http://mtildaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0