Sara - Dag 3: En familjemedlem

En familjemedlem.

Jag har en mamma och en pappa och två småsystrar, och jag tycker om allihopa (haha, eller klart man alltid nu och då har en dålig dag...:P). Men jag har också många djur, och enligt mej hör dom också i högsta grad till familjen. Sponkylady och Fonzie är helt mina egna, jag har också ett eget marsvin (mina systrar har också två var, men man kan nästan säga att dom har gett mej ansvaret för dom, trots att dom är hemma på Torsholma och jag är i Ekenäs). Familjen har också tre hästar och två vuxna katter. Plus tre kattungar för tillfället, men vi ska bara behålla en av dom!:D

Och av alla dom människorna och djuren tycker jag om väldigt många. Men jag tror att man kan säga att jag har ett extra gott öga till Spotty. Han är en av våra egna, tidigare kattungar, och när han var liten så var han bara min. Det är jag som har döpt honom. När han var liten så övergav hans mamma honom, men jag och Fanny och Lotta kämpade för att Lina skulle ta hand om honom igen! Lina var inte så gammal så hon tyckte kanske att hon inte orkade med sex ungar... Men hon är ju god innerst inne så hon tog hand om Spotty igen. Vi hade inte heller tänkt behålla en kattunge då, men efter mycket övertalning och små vinkar lyckades det.

Spotty är nog hela familjens älskling och jag tror inte att någon av oss har ångrat att vi behöll honom.
Eller jo, Lina kanske...:P


Hela familjens älskling Spotty <3

Har ni något djur som betyder extra mycket för er?

Kommentarer
Postat av: FotografOliviaOlsson

SV : visst är dom !

2011-03-11 @ 19:01:26
URL: http://oliviasphotolife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0