Malin - Deppigt värre

Alltså, det mest irriterande som finns måste vara att jag har så svårt att trycka in något i huvudet och få det att stanna där.

Jag MÅSTE anteckna VARJE lektion HELA TIDEN, för att jag ska ha något hum om vad vi gått igenom på lektionen, annars tappar ja koncentrationen.

Så under denna kurs, Trädgårdsproduktion, har jag antecknat och tycker att jag följt med på lektionen.

Idag hade vi tent. Jag läste igenom materialet två gånger. Sedan läste jag igenom mina anteckningar två gånger. Det är inte så svåra saker heller...

Men idag på tenten gick det ju förstås inte så bra. När Sara frågar "vad skrev du på den frågan?", så har jag förstås svarat fel. "Hon har ju sagt det jättemånga gånger", säger hon. Och jag vet ingenting.

Jag som ville få en femma i denhär kursen. Men det kan jag ju bara drömma om. Jag kommer alltid vara nätt och jämt godkänd, snäppet från att vara underkänd.

Varför ska det vara så svårt? Varför ska jag vara så trög? Varför kan jag ingenting?


Uselt...

Tur att det är fredag imorgon.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag är heeelt likadan! Jag MÅSTE skriva anteckningar varje föreläsning. Annars tappar jag koncentrationen och vet inte alls vad vi gått igenom.



Jag LOVAR att du kan och inte är så trög! Det skulle "bara" gälla att hitta rätt studieteknik för dej. Lättare sagt än gjort kanske, men nog finns det nåt sätt för dig :)

2011-03-10 @ 17:23:24
URL: http://mtildaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0