Sara - Vilken fågel föreställer bilden?




Bilder från igår.

Det här är en fågel som är ganska svår att känna igen, den liknar många andra. Men en sak som man känner igen den på är den "fina" sången, den sjunger glatt och ofta. Annars är den utseendemässigt ganska liten och smälter in i omgivningen.

Det som gör att du borde veta vilken fågelart det är är att jag har sagt dens namn många gånger, och berättat om hur vanlig den är.. För det här är en av Finlands vanligaste fågelarter! (Som ett sista tips inna du ger upp kan man ju googla det mesta...;) )

Vilken fågel tror du att är på bilderna?

(Haha, om inte både jag och pappa har gissat fel förstås...:P)

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh neeeej, vad svårt. Jag vet nog att du har sagt någon fågelart nog.. men inte kommer ja ju ihåg :( Jag ska kolla i fågelboken när jag hinner lite senare. Nu gissar jag på... bofink,haha.. Nej jag har ingen aning...

2011-06-02 @ 09:27:34
Postat av: Sara

Nää, en bofink är det nog inte! Fast du har rätt om att jag har pratat om bofinkar ganska ofta..:P



Mm, gör det och gissa igen sen!:D Och kom ihåg att man kan googla det mesta...;)

2011-06-02 @ 10:51:48
Postat av: Malin

LÖVSÅNGARE

2011-06-03 @ 18:41:20
Postat av: Sara

Mm, det tror vi i alla fall att det är!:P Så det var duktigt av dej att gissa det!:)

2011-06-03 @ 18:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0