Sara - Vilken bilkö!

Igår när jag kom hem så var det kanske tio bilar på Viggen. Ungefär lika många på vajerfärjan. Men åt andra hållet var det lite mer rusning. Om man säger så. När jag körde av vajerfärjan så var det så mycket bilar i kön där så jag tänkte försöka räkna dom medan jag sakta körde förbi.

Gissa hur många bilar det var i kön?

Cirka 90 stycken!!
Plus någon släpvagn, husbil, fyrhjuling, motorcykel, cykel..ja ni förstår vad jag menar. HERREGUD vilken rusning det var! Och hela vägen från Åbo till Gustavs var det rusning åt "Åbo-hållet".

Det var likadant på torsdagen, fast då var det rusning åt andra hållet. Då var vi bara fyra bilar på Viggen, men hur många som helst i köerna mot Brändö..

Så jag måste erkänna att det är ganska skönt att bo på "semesterstället" på lågsäsongen så att man ryms med på färjorna om man vill åka bort på helgen!;)


Färjfästet var ganska öde på torsdagen, åtminstone om man skulle BORT från Brändö!xD

Kommentarer
Postat av: Malin

Nämen herrejestas ändå! 90 stycken! :O

2011-06-27 @ 20:24:37
Postat av: Sara

Jaa, kön tänkte ju aldrig ta slut!:O Och det kom flera hela tiden.. Skönt att man for åt andra hållet!;)

2011-06-27 @ 20:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0