Sara - Röda läckerheter

Idag åt jag årets första jordgubbe!:D Eller ja, kanske jag har ätit frusna nån gång, men det här var årets första färska jordgubbar. Plockade direkt från landet. Dom smakar riktigt sommar, jag älskar jordgubbar! Så nu kommer det antagligen bli en riktig jordgubbssommar, ibland fryser blommorna sönder, men det har dom tydligen inte gjort nu!:)

En sån här goding vilar under nätet. Utan nät tror jag att trastarna skulle ha kalas!:P


Haha, dom är kanske inte riktigt mogna ännu, men så brukar det bli med dom första jordgubbarna..:P Man är så ivrig så man bara måste plocka dom! Men goda är dom nog ändå!xD


Månadssmultrona i växthuset har däremot börjat bli röda redan för ett par veckor sedan, men nya mognar hela tiden!:) Och Fanny sa att dom "vilda" smultronen också började bli röda!:P

Vad tycker ni att är godast, jordgubbar eller smultron?:P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0