Sara - Potatis

Klockan ett ungefär var jag, mamma och pappa till potatisåkern för att - konstigt nog - sätta potatis. Jag hade med lilla kameran så här är några bilder därifrån:



Så där satt jag och mamma på varsin "sits" och slängde ner potatisar i röret med jämna mellanrum (när man hör ett "tick" ). Egentligen finns det en behållare för potatisarna, men jag tror att den är sönder just nu så vi fick nöja oss med att ha dom i sina lådor!:P

Dom flesta potatisarna var ganska fula, men jag hittade några finare, och såklart måste jag ju ta hem ett av dom då för att fota med systemkameran!:D Och så här blev dom bilderna:



Haha, var det inte en ganska fin potatis, lila och allt?:P


Jag tycker inte om att äta potatis, och jag tycker verkligen inte om att ta upp potatis, så på det sättet var det ganska skönt att jag var med och satte dom (det är det "lättaste" jobbet). För då kasnke jag slipper ta upp dom, antingen är jag i Ekenäs på helgen, eller så tar dom upp på en vardag. Något av det hoppas jag åtminstone på! För 16 långa rader med potatis (+ tidig potatisen..) tar ganska länge att ta upp!:/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0