Sara - En ovanligt härlig jobbdag!:)

Jag tycker om att jobba i växthusen (med undantag för när det är riktigt hett, och om man bortser från det faktumet att jag egentligen inte alls tycker om att jobba alls..:P), men idag måste jag säga att det har varit extra roligt.

Vill ni veta orsakerna?

- Hon "äldsta" var inte med idag, hennes semester började just, så vi var bara fyra "ungdomar" (man räknas väl som ungdom ända till 30..?!;) ). Så det var ingen som riktigt hade koll på allt, och ingen som stressade på så mycket (som dom äldre brukar göra) så vi var alla "jämnställda". Kändes det i alla fall som!:) Vi tog det liksom i vår takt och man gjorde lite det man ville (bara allt som skulle bli gjort blev gjort, men det var ingen som sa "Du gör det och du gör det!".

- Vädret var precis passligt idag. Soligt, men inte hett! Speciellt inte i det växthuset som jag var i sista halvan av dagen, där var det perfekt!

- Det var mycket blommor som skulle slängas, så nu fick jag ta hem massor!:) Och det tycker jag ju alltid om..;) Idag tror jag att jag räddade tolv zinnior, ungefär lika många lobelior, fyra petunior, två nejlikor och två lejongap. ifall ni ville veta!

- Det var ganska mycket roligt som skulle göras, och lite av varje.

- Jag jobbade så gott som hela dagen med en mycket pratsam och trevlig 27-åring. Så jag och hon hade väldigt roligt ibland! En sak vi skrattade åt var till exempel en tant i Brändö som har lite svårt med svenskan och tycker att man kan kalla handkräm runkfett och att gnälla och knulla är samma sak...;)


Jag räddar blommor i stora lass!:D Men den här räddade jag inte idag utan tidigare i veckan nån gång..:P

Hur har er dag varit?:)

Kommentarer
Postat av: Karin

Vilka härliga färger!

2011-06-16 @ 19:45:36
URL: http://karinskonst.blogg.se/
Postat av: Malin

Men sara...så grova ord!!! ;)

2011-06-16 @ 20:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0