Sara - Vad skulle jag göra med en mindre bil??

Antagligen ta hem lite färre kasserade blommor...!;D

Så här såg baklucka ut när jag kom hem idag!:P

Jag tog hem 1 lobelia, 1 stor kruka med zinnia, 2 femtungor, 2 små sticklingsverbenor, 4 stora krukor med sticklingsverbenor, 6 höga tagetes, 6 ampelpetunior och 8 strandkrassen. 

Orsaken till att dom skulle slängas var dels att deras bäst-före-datum hade passerat och dels att han inte hittade någon som ville köpa dem. Typ med tagetesen. De var specialbeställda av Mariehamns stad (det är inte bara "höga" tagetes, utan dom är extra höga) men det blev en del över, så därför skulle dom slängas.

Och jag har inte hjärta att slänga så många fina blommor, så jag tar alltid hem ganska mycket. Men idag blev det nog ovanligt mycket..:P Men nu är alla blommor slut i Sarvik i alla fall! Bara gröna krysantemer och astrar kvar. Men imorgon ska jag till Korsö och där finns det mera kvar..;) Men förhoppningsvis inget som ska slängas för det rymms inte fler blommor i växthuset nu, och jag har ingenstans att plantera dom heller..:P



Kommentarer
Postat av: malin

sv: super kul att du är med i dagens blogg :) meddelar när vinnaren är uppe, lycka till! :) Allt bra?

kram



För större chans att vinna kan man länka min blogg eller fråga en fråga i bloggsvar :) det är absolut inget måste men meddela mig om du gjort nåt av dessa! :)

2011-07-05 @ 18:59:18
URL: http://mallansundqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0