Sara - Maxi dahlia



Igår plockade vi åtta vagnar med maxi dahlia, en skickades till fasta Åland samma dag, och sju ska skickas till Helsingfors imorgon. Så igår plockade jag och några andra ungefär 670 maxi dahlior. Jag plockade mer än hälften, för dom andra ploackade vita och dom måste putsas ganska mycket, medan jag plockde gula, röda, rosa, rödvita och rosavita som knappt alls måste putsas. 

Eftersom dom flesta först ska skickas imorgon så skulle vi ta bort alla blommor som såg det minsta vissna ut, för dom skulle ju säkert vissna på dom här väntedagarna. Och jag var ivrig med saxen, man såg var jag hade stått och plockat och klippt..;) En annan som plockade ville inte alls klippa bort någon, så hon blev ju nästan arg på mej när jag klippte bort så mycket..:P 

Men blommorna jag klippte bort var ju nog ganska fina (men bara ganska fina) ibland, så jag måste ta hem två som jag fotograferade lite snabbt igår på kvällen!:) Och bilden ovan är en av dom! 

Nog har dom ju ganska härliga blommor!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0