Sara - Jag och Malin enligt numerologin

Jag har en bok som heter "NATURLIGT ÖVERNATURLIGT" och i den står det om alla möjliga övernaturliga saker, och sådant som man ännu inte vet om är naturligt eller inte. Sådant som dom "riktiga" vetenskapsmännen i alla fall inte tycker om, för det finns inga riktigt klara bevis eller undersökningsmetoder. Det handlar t.ex. om spöken, tankeläsning, UFO:n, medier, själar, drömmtydning, tarot, hypnos, akupunktur, zonterapi, vampyrer och annat liknande. Så det är som en slags uppslagsbok, men som istället för att ge klara svar skriver om händelser som kan tyda på att det är sant så får läsarna själv fundera.

Jag tycker att det är en väldigt spännande bok, jag tycker "övernaturliga" saker är intressanta, och jag tror på en del av dem. Jag tror kanske inte på vampyrer, men jag tror på att vissa människor har förmågan till vissa av dom här sakerna.


Så här ser boken ut, och den köpte jag på årets första maj-marknad.

Men nu till det jag skulle skriva om!:P Rubriken heter ju trots allt "Jag och Malin enligt numerologin". Och numerologi är kort och gott att allt har ett tal, att man kan ta reda på hur någon är genom dom talen, och att man till viss del kan förutspå framtiden genom dessa tal.

Jag räknade ut vad jag och Malin fick för tal, enligt våra för- och efternamn. Och så här sa dom talen enligt boken:

Sara - "Tre är ett verkligt turtal. Det betecknar kreativ energi, elegans, livlighet och en naturlid dragningskraft på både pengar och det motsatta könet. Personer med tre är konverserande, spirituella, charmerande, stolta, självständiga och optimistiska, De har alltid framgång och älskar att stå i centrum för uppmärksamheten"

Malin - "En nervös och överspänd karaktärstyp, djärv, otålig, rastlös och orolig. Personer med talet fem sägs älska förändringen för dess egen skull, och de tycker om resa, de spelar och de är inte rädda för att ta risker"

Haha, det lät ju lovande för mej, men kanske inte lika mycket för Malin!:P Men först när jag räknade blev jag en fyra, och det var det största oturstalet, för det var "treans" motsats..:O Men tur att jag slapp det!;) Jaja, troligtvis stämmer det inte så mycket i alla fall..:P För numerologi är nog en av dom sakerna jag inte tror så stenhårt på!;)

Vad tycker ni om såna här "övernaturliga" saker? Tror ni på sånt, eller tror ni att allt är påhittat?:P Ni får jättegärna skriva er åsikt, för jag tycker att det är intressant att veta vad andra tycker och tänker!:)

Kommentarer
Postat av: fashionfairy

Gå gärna in och rösta 5 poäng på min klänning :) Är du med i någon tävling röstar jag gärna på dig :)

2011-07-13 @ 12:28:35
URL: http://www.fashionfairy.se
Postat av: Matilda

Åh, övernaturliga saker är så häftiga! Men skrämmande! :P

2011-07-13 @ 13:31:00
URL: http://mtildaa.blogspot.com
Postat av: Lina

Vad grymt:D!

2011-07-13 @ 14:19:03
URL: http://thelizy.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha, då har du säkert räknat fel på min också haha .. nånej.. Detdär rastlös o otålig stämmer nog in på mig i vissa stunder.. :P

2011-07-13 @ 15:23:40
Postat av: Sara

Joo..... Haha, jag var säkert för yrvaken så jag räknade bådas fel...;) Men dina två var ungefär lika dåliga/bra, medan dom två jag blev först var den allra sämsta och sen den allra bästa..:P Så det var större skillnad där! Men jag erkänner, jag räknade båda fel..och skrev båda fel på bloggen, men sen rättade jag dom ganska snabbt!:P



Haha, jo nog stämmer det väl lite in på dej, men int tycker jag att mitt heller va en så perfekt beskrivning av mej..;)

2011-07-13 @ 15:30:11
Postat av: Numerologi

Jag är själv en fyra. :'( snyft.

Men tror på... hmm.. Kan man inte se det så här att astrologi, numerologi osv. är intelligenta sätt att se olika typer av personligheter på och hur de passar ihop med andra. Så när man hittat sig själv bland nummer och tecken så kan man trots allt få ganska bra råd av filosofin även om det kanske är lite tveksamt varför man är just den siffran eller det stjärntecknet.

2011-07-16 @ 17:51:53
URL: http://numerologi.theinformationguru.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0