Sara - Att ha långt hår

Idag på jobbet började jag fundera på varför man (eller jag i alla fall..:P) alltid envisas med att ha långt hår. För jag kom bara på en massa nackdelar med långt hår..

Här är dom nackdelarna jag kom på:

- Det är varmt och svettigt på sommaren
- Det är elektriskt på vintern och ivägen hela tiden
- Det går åt mycket schampo och hårfärg för att få det rent/färgat => dyrare
- Det tar jättelänge innan det torkar efter att man duschat eller simmat
- Det blir lätt trassligt och ser lättare slitet ut
- Det är så tungt så att jag till och med får ont i huvudet om jag har en hög tofs/knocka en hel dag
- Om det blåser har man det alltid i ansiktet eller i vägen på något annat sätt
- Det lossnar så mycket hår som sedan finns överallt. Det kanske inte lossnar fler hår, men det lossnar i alla fall längre strån...;)

Här är dom fördelar jag kom på:

- Man kan variera frisyr mera än dom som har riktigt kort hår
- Det är fint (?)
- Man kan gömma sig bakom det..:P

Mitt långa hår! Ignorera att bilderna annars inte är så fina, det är håret som är det viktiga..;)

Vad föredrar ni, lång eller kort hår? Och varför tror ni att man har långt hår, hittar ni några fler "fördelar" med det..?:P Kommentera gärna vad ni tycker och tänker!:D



Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag har också helt samma grej, jag envisas med långt hår! Jag trivs helt enkelt inte med kort hår, även om det ser mycket friskare och välmående ut. Jag har så många gånger varit hos frissan och blivit besviken över det alltför korta håret och lovat mig själv att inte gå till frissan på eviga tider.

Hmm... Egentligen kommer jag bara på en massa dåliga saker om att ha långt hår, men de bra sakerna överväger helt klart de dåliga :D

2011-07-12 @ 12:21:23
URL: http://mtildaa.blogspot.com
Postat av: Smsa Låna

Måste säga att jag verkligen uppskattar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-07-19 @ 03:57:22
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0