Förlåt för dom tråkiga inläggen...

...men nu är det skolan som gäller!
Eller, det var min plan i alla fall, men saker och ting blir ju inte alltid som man har planerat..:P
...
Nu har jag i alla fall kommit en bra bit på vägen med fackuppsatsen, så det känns skönt!!
Man vet ju aldrig, jag måste kanske presentera det redan nästa vecka...!:O
...
...
Dom här bilderna föreställer "temat" för min fackuppsats: olika arter, sorter och hybrider av julrosor.
Och det är verkligen inte det lättaste.. Det finns bara omkring 20 olika arter men antalet hybrider (t.ex. korsningar) är ju nästan hur stort som helst! Nog ser man ju såklart också skillnad på vissa arter och sorter, men jättemånga liknar varandra massor!
...
Bilderna föreställer alla olika arter eller sorter (och det är jag som har fotograferat dom, så jag boorde ju veta vilken som är vad...men det vet jag tyvärr inte riktigt...) men dom tog jag med mest bara för att "muntra upp" inlägget lite!:P
...
Men om någon är intresserad så tror jag att bilderna bland annat föreställer:
Helleborus x hybridus `Double Lady´ (både vit och rosa variant)
Helleborus x ericsmithii ´Silvermoon´
Helleborus niger ´Josef Lemper´
Helleborus lividus
Helleborus x nigercors ´Candy Love´
...
Men jag antar att ingen är intresserad så jag skrev det kanske mest för att skryta lite med att jag kan så fina, långa namn!:P Mycket har jag i alla fall lärt mej om julrosor hittills, så det är ju roligt!
...
Den här bilden är fotad i växthusen där jag brukar sommarjobba, och den visar ganska tydligt att
"chefen" också har fastnat för julrosor!:P
...
Ha det bra, kramar Sara


Kommentarer
Postat av: Beatrice Jakobsson (foto)

sv. jaha jobbigt :(!

2011-01-19 @ 20:21:42
URL: http://beattriicee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0