Ekorren var inte så värst rädd!

Malin visade tidigare en bild på en ekorre som satt vid ett fågelbord, och den var verkligen inte rädd av sig!
Först kom vi till köket (och fågelbordet hänger i ett träd precis utanför köksfönstret) och bara "Titta, en ekorre!!", och så sa jag att Malin skulle hämta kameran. Hon tvekade lite först, för hon trodde ändå inte att ekorren skulle vara kvar när hon kom tillbaka.
Men det var den.
Malin fotade och fotade, ekorren tittade upp, men den verkade inte rädd. Så jag tänkte att om jag är snabb så hinner jag också hämta kameran och ta några bilder på den.
Och det hann jag.
...
En bild jag tog då.
...
Fönsterglaset var ganska smutsigt och jag har bara 18-55 mm på objektivet, så jag zoomade in så mycket jag kunde, men ändå blev det på ganska långt håll. Malin däremot fotade med ett zoomobjektiv så hennes bilder blev finare... Men det var ju hur som helst inte själva poängen med fotograferingen, utan det var bara så konstigt att den var så orädd! Jag prövade till och med knacka ganska hårt på fönstret, och alla andra fåglar flög - men ekorren satt kvar..
...
Efter ett tag slutade vi fota och fortsatte äta morgonmål. Vi åt ganska länge och tänkte inte så mycket mer på ekorren. När vi hade ätit klart och tittade ut såg vi att den fortfarande satt där och åt!
...
Då tänkte jag att jag skulle pröva gå ut och fota den, och se om den satt kvar då också!:P
Sagt och gjort, jag och Malin gick ut med varsin kamera runt halsen.
Då såg den ut så här:
...
Bilden blev verkligen mycket finare utan glas emellan!:P
...
Först satt den stilla och tittade på oss, men efter några bilder sprang den iväg och hoppade upp i en gran.
Och det var nog på tiden med tanke på att jag nog inte ens var fem meter ifrån den...!
...
Så antingen var den så hungrig att den helt enkelt struntade i oss, eller så var den bara väldigt orädd!:P
Söt var den i alla fall!
...
Ha det bra, kramar Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0