Blommor! :)

Jag har läst så mycket om makrofotografering på senaste tiden, och när det till på köpet stod om det i den senaste fototidningen jag läste (och i artikeln stod det att man skulle pröva det genast hemma..:P) så tänkte jag att det verkligen var på tiden att sätta planerna i verket!:D

Så när jag och Malin ändå var till centrum och shoppade idag så for vi via Tiimari så att jag kunde köpa lite stora ark färgade papper att använda som bakgrund, och via en blomaffär för att köpa något att fotografera.
Haha, men besöket i blomaffären var väl ingen höjdare direkt! Först gick vi in i affären och tittade lite på blommorna. Efter en stund kom en kvinna in i affären och hälsade, och vi hälsade tillbaka, men hon fortsatte bara stirra på oss för det. Efter en stund frågade hon om vi behövde hjälp med något (och det kunde hon inte fråga innan hon stirrade i evigheter, vi trodde ju typ bara att hon var en kund eller något!). Hon var stressad för det hade kommit en lastbil med blommor som skulle lastas in, men ändå stod hon bara och väntade på oss! Då kände jag mej bara jobbig så jag sa att jag ville ha någon blomma att fotografera, jag visade snabbt vilka jag ville ha, betalade och skyndade snabbt ut! Man kände sig bara liite i vägen, haha, man hann ju knappt ens fundera på vad för blommor man skulle välja!:P

Men som tur var så fick jag i alla fall två fina blommor, så då for vi vidare hem, åt lunch, och sen genast började ordna med fotandet!:D Jag tog fram pappren, blommorna och ordnade lampor och sen var det bara att prova sig fram!:)


Haha, jag fotade åtminstone en timme, och jag hann ta cirka trehundra bilder, och det var himmelskt roligt!:D
Men sen så är fotandet säkert mitt största intresse också.. Jag har sagt flera gånger till Malin att jag gärna kommer med när det händer saker, men då vill jag komma med som fotograf, jag vill liksom bara vara en åskådare som förevigar allt det roliga som sker!:P Det låter kanske ganska konstigt för vissa, men det är bara så: så länge jag får stå med kameran i handen så är jag lycklig!:D

Det var roligt att fota blommor också på det sättet att dom inte "försvann" någonstans, så jag hann pröva alla möjliga inställningar (både lyckade och totalt misslyckade..:P) och se hur bilderna riktigt blev då.

Haha, men nu har jag säkert roat mej tillräckligt för ikväll, så det är väl bara att ta tag i diskandet och skolarbetet...:/ Hurra....

Vad tycks om bilderna förresten?:)

Ha det bra, kramar Sara

Kommentarer
Postat av: Malin

Jättefina bilder :)

2011-01-27 @ 19:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0