Tofu och halloumi!

Senast när jag och Malin var till affären så såg jag mitt i allt paket med tofu och halloumi.

Egentligen så var det väl inte så speciellt, men halloumi (en ost) använder dom jätteofta i tv-programmet Halv åtta hos mig och jag har flera gånger funderat på var man kan köpa det och hur det riktigt smakar, och tofu (gjort av soja, men liknar annars lite ost det med) kan man t.ex. ersätta kött med för det är väldigt nyttigt och innehåller mycket protein, så det har jag länge velat köpa.

Och mitt i allt, utan att alls ha letat efter det så hittar jag både och! Bredvid varandra dessutom!:P

Jag köpte inte halloumi (men gör det säkert någon annan gång), men tofu köpte jag!:)



Det finns både mjuk och hård tofu, men den mjukare var billigare så den köpte jag. 

Kuberna längre bort är tofu, det är vitt från början, men Malin kryddade med lite curry!:P

Jag skar halva paketet i små kuber och så fick Malin steka dom tillsammans med kyckling och grönsaker. Jag antar att det skulle ha varit bättre med den hårdare varianten, för det mesta av tofun typ förångades, så det blev bara lite små smulor kvar!:O

Men det var nog ganska spännande, så jag ska nog fortsätta äta tofu! Det smakar egentligen inte så mycket (det gör ju inte kyckling heller) så man kan krydda och smaksätta dom lite hur man vill, och man kan använda tofu till det mesta. Man kan t.ex. steka, ha i grytor, äta "rå" i sallader, ha i efterrätter så det är väldigt mångsidigt!:)

Har någon av er smakat på tofu? Eller halloumi?

Ha det bra, kramar Sara

Kommentarer
Postat av: Silassarah

Great Site thanks

2011-11-22 @ 09:37:33
URL: http://silassarah.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0