Sara - Hmm, ska jag skaffa sommarkanin..??

Mamma ringde nyss.
Det hade varit någon och hälsat på hemma hos oss. Någon från Ekenäs som Marianne känner. Någon som älskar djur. En hel familj närmare bestämt.

Mamman heter Lena. Barnen är en pojke som är åtta och två lite äldre flickor.
Alla tycker om djur, men pojken älskar kaniner mest av alla. Han blev nog förälskad i Fonzie tror jag.

Pojken skulle jättegärna vilja ha en kanin, men dom kan inte skaffa eftersom dom är borta så mycket på sommaren. Då kom mamma på den fenomenala idén (som alltid...) att jag skulle "låna" ut Fonzie till dom på vinterhalvåret (när jag ändå inte är hemma) och ha honom på sommaren. Alla skulle vara nöjda.

Pojken i alla fall, som äntligen skulle få en kanin. Och mamma som inte skulle behöva ta hand om Fonzie när jag inte är hemma.

Ska jag aldrig mer få busa med Fonzie i snön??

Egentligen vill jag ju inte att någon annan ska ha Fonzie, men nog finns det ju vissa fördelar, bl.a.:

- Fonzie skulle få all den uppmärksamhet han förtjänar och troligen bli bra omskött
- Om det händer något med honom är det åtminstone närmare till veterinär
- Familjen bor alldeles i närheten av vår lägenhet här i Ekenäs så jag kan lätt fara och hälsa på om jag vill
- Om jag märker att han inte blir bra omskött behöver jag inte "låna ut" honom längre
- Jag behöver inte ha dåligt samvete för att jag lämnar honom ensam så mycket, ändå kan jag
njuta av honom på somrarna när jag har tid

Nackdelar finns det ju såklart också, men den största tror jag är att jag kommer att oroa mej ganska mycket för honom när det är barn som tar hand om honom och jag vet hur lättskrämd och svårhanterlig han kan va ibland...
Fast det blir ju såklart bättre bara någon skulle vara lite mera med honom.

Lite läskigt är det i alla fall, men jag ska ringa till mamman i början av nästa vecka och så far jag dit och hälsar på och ser hur dom har det, och så kan jag bestämma mej sen.

Men jag måste erkänna att det kommer kännas konstigt att ha sin egen kanin som "somarkanin".. Jag menar, man brukar ju liksom oftast låna hem någon annans kanin över sommaren, inte sin egen.....

Men vi ska se hur det blir! Kanske barnen är jättesnälla och Fonzie alldeles tam när jag tar
hem honom i maj igen sen!:P

Kommentarer
Postat av: Tilda > Fotobloggare

sv: Tack :) Det är svårt om man inte har rätt objektiv :/ Jag har ett macro objektiv så det gick ganska bra :D :D :D haha... Vad har du för kamera och objektiv?

2011-02-23 @ 19:30:31
URL: http://punkapan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0