Gårdagen "firande"!:)

Igår hade jag och Malin planerat att fira min födelsedag hela dagen (eftersom jag påriktigt fyllde år mitt i veckan), och det blev nog en riktigt lyckad dag!:)
På morgonen började vi med att städa så att det skulle vara fint när Josse och Ronny kom på besök, det var väl inte så värst roligt, men det var skönt att ha det gjort!

Vid ett-tiden kom Josse och Ronny, Josse fick sin "överraskningsfilm" och vi satt och pratade och tog det lugnt. Alla var lite trötta så det var skönt att bara sitta och ta det lugnt!:) Vi hann också hälsa lite på Sponkan, så hon fick lite uppmärksamhet.:P




Vi bjöd på cheesecake som malin hade slängt ihop kvällen före!:P


När klockan var omkring fem så tyckte dom att det var dags att börja masa sig hemåt, så då blev vi ensamma i lägenheten igen.

Efter att dom for så fanns det endast få spår som visade att dom alls hade varit här:

Ett av spåren var alla smulorna på bordet, det andar spåret var dom fina presenterna jag fick och det tredje spåret var att diskhon var lite fylld igen!xD
Annars skulle ingen ha kunnat gissa att någon hade varit här...;)

Efter att dom hade farit så åt vi lite snabbt, plockade ihop lite saker och styrde kosan till affären. Där köpte vi bland annat lite godis som vi tänkte att skulle behövas under kvällen!
Efter affären for vi vidare till Karis, spännande för varken Malin eller jag hade egentligen varit där tidigare, men vi hade åtminstone gps med oss..:P

Anledningen till att vi alls for dit var egentligen att vi hade tänkt se på bio, men det kom bara tråkiga filmer i Ekenäs, så vi for istället på utflykt till Karis för att se på bio där. Vi kom dit lite över sex, och bion började först kvart över åtta, så vi roade oss en stund med att gå runt och titta.

Vi parkerade bredvid en monsterbil, så Malin försökte se ut som en gangster!:P

Efter att ha gått runt en stund så tänkte vi att vi skulle äta något, men eftersom vi inte visste vad som fanns och var, så nöjde vi oss med en pizzeria vi hittade!




Efter att vi hade ätit klart gick vi vidare till bion.:) 

Malin fånade sig lite framför bion!:P

Filmen vi skulle se heter The tourist, och det var nog ganska bra, Malin kanske skriver mera om den senare!;)
Efter att va hade sett den var det väl bara att fara hem igen, nu var det både lugnare på vägen och lättare att hitta...:P Jag vet inte om dom hade byggt om vägarna eller något, men gps:en hittade i alla fall inte riktigt alla vägar vi körde på, så det blev lite råddigt på ditvägen!:P Men allt gick nog ändå bra!

Tillbaka i lägenheten såg vi på lite mera film och satt och pratade, och när vi inte orkade mera for vi och sova.

Så då var den dagen över, och ganska nöjd är jag nog med den. Det var riktigt roligt att vara till Karis på "äventyr" och bio tycker jag att man ser på alldeles för sällan ( i alla fall jag!). 

Ha det bra, kramar Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0