Sara - Bilder på The Ark

Den största orsaken till att jag egentligen alls for på Rockoff i år var att The Ark skulle uppträda. Förra gången jag var på Rockoff (år 2007 tror jag) så var dom också där och jag började tycka jättemycket om dom. Innan det tyckte jag nog att dom var bra, men efter konserten var jag "frälst"..;D

Ända sedan dess har jag velat se dom igen, speciellt eftersom The Ark ska läggas ner nu snart. Så det här var deras sista konsert på Åland. En annan orsak till att jag ville se dom igen var att efter förra gånger var jag så besviken för jag fick bara fula foton (jag hade en dålig kamera och man använde film..), så nu ville jag ha "revansch"! Alla bildern nedan har jag tagit, så nu är jag riktigt nöjd!:)

Men nu till bilderna!:)


Dom bytte kläder många gånger under konserten, och här ser man några av Olas olika kläder. Alla kläder är kanske inte superfina, men jag älskar ändå deras stil!:) 


Ungefär hälften av bandet!;) Det är svårt att ta bild på t.ex. trummisen, så dom här fick duga.


Haha, lite smått galen blick, men annars älskar jag den här bilden!:D


Man såg att Ola Salo älskade att stå på scenen och att han gav allt. Ibland stod han bara där och tittade ut över publiken och log, och i nästa sekund sprang han runt tills han blev alldeles svettig. UNDERBART, man blev ju glad och lycklig bara man såg honaom!;)


Han tar i ända från tårna!


Lite blandade bilder.:)

Det var ju såklart sorgligt att det var deras sista konsert här, men jag är jätteglad att jag var där och såg dem! Bara att få se dom var ju värt dom 80€ som Rockoff-passet kostade!;) Och jag är jätteglad att jag hade med kameran, för nu kan jag ju titta på alla bilder om och om igen, och jag filmade ganska mycket också!:) 

(Malin ska nog klippa ihop en film av mina filmsnuttar och ladda upp här, men ni får vänta ungefär en vecka innan vi träffas igen så att hon alls kan få klippen..:/ Men bara ni väntar lovar jag att ni kommer få se en film också!:) )

Vad annat kan jag säga än att det var en underbar kväll?! Så värt allt, och veckans absoluta höjdpunk för min del!:D

Efter konserten köpte jag deras samlingsalbum, deras nya skiva "In full regalia" och en tidning om den skivan. Det kostade tillsammans 25€, så det ångrar jag absolut inte! Så nu kan jag lyssna på dom så mycket jag vill, för som Ola sa: "Vår musik tillhör er för evigt!". 


Samlingsalbumet.

Vad tycker ni om The Ark?:) Och vad tycker ni om mina bilder?
Kommentera gärna!:D

Kommentarer
Postat av: Amanda

svar: vad kul att du är nöjd ! :)

Har du mer än ett objektiv ? :)

2011-08-08 @ 21:41:18
URL: http://manaland.blogg.se/
Postat av: Malin

ÄLSKAR den där bilden när han har svarta vingar o bara står och ler. Han gjorde ju verkligen så o såg så salig ut! Dom va SÅÅ bra! Tänkte nog före att "de är säkert ganska bra", men de var påriktigt JÄTTESUPERBRA!

2011-08-09 @ 16:01:43
Postat av: Sara

Haha, det har du så rätt i! Han såg så lycklig ut!:) Mm, dom var faktiskt jättebra, dom fick kanske inte med publiken som typ Hoffmaestro fick, man jag tyckte att dom var otroligt bra ändå!:D För publiken var ju med, vi var bara inte så våldsamma!:P

2011-08-09 @ 16:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0