Sara - Nyaste nytt från vårt privata växthus!

För er som är intresserade så tänkte jag nu berätta det senaste om vårt växthus och vad som händer där!

1. Bättre ventilation:



Eftersom det blir väldigt hett och instängt i växthuset i sommarhettan så kan det var bra att ha någon slags ventilering. De senaste åren har vi helt enkelt varit tvugna att ha dörren öppen, men det räckte ju inte heller riktigt.. Men nu får några dagar sedan så fixade pappa (ni vet sådär som pappor kan fixa det mesta!:P) så att man kan veva på en manick och så höjs "toppen" av taket upp! Det är toppen!xD Så nu borde det problemet vara löst!:)

2. Vinrankan lever!



Haha, mamma är inte alltid så duktig på att vattna alla växterna, så i vintras när jag var borta slarvades det en del.. Så mamma var helt säker på att hon hade lyckats ta livet av vår enda vinranka! Men nu har knopparna börjat slå ut, så den klarade sig alltså!:)

3. Mina nejlikor verkar aldrig dö!



För ett par år sedan tog jag hem några plantor nejlika och planterade i en kruka. Dom borde ha varit ettåriga. Men trots det kommer dom upp nu igen år efter år och lyser upp vår vardag med sina härliga blad och blommor!

3. Gräslöken frodas!



Inte en så spännande nyhet kanske, men ganska roligt nog att plantan har hunnit bli så stor redan! Det är ju trots allt bara april.

Sådär, nu vet ni hur det går med växthuset för mej! Och i helgen ska jag kanske plantera ut mina förkultiverade tomater, paprikor och majs. Om jag orkar alltså!:) För dom har det lite småtrångt i mitt fönster nu för tillfället...:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0