Sara - Inte så mycket till påsk...

Det är ganska sorgligt egentligen. Men sant. Här hemma är det verkligen inte mycket till påsk, vi som alltid brukar vara hela familjen samlad, huset pyntat och massor med påskägg gömda runt i huset.

Nu är jag ensam hemma. Lotta är i Svergie och spelar innebandy. Fanny, mamma och pappa for till Åbo imorse för att shoppa. Och jag är hemma med alla djuren.

Idag har jag varken ätit memma, påskägg eller nån annan påskmat. Jag har ätit plättar och potatis med köttbullar, båda rester från gårdagen. Ganska sorgligt. Men vi har memma i kylskåpet och jag antar att mamma har tänkt bjuda på både det ena och det andra ikväll, för att kompensera liksom. Så säkert blir det bra ändå.:)

Så här påskpyntat har vi det: 

Jag kan lova att vi brukar ha MYCKET mera, men ingen har väl orkar plocka fram i år..




I mitt rum har jag två små kycklingar. Jag hittade dem av en slump förra helgen när jag städade.
Så det var ju tur!:)

Ute har vi lite köpta påskliljor, men annars är väl det här ungefär allt vi har som tyder på att det är påsk..
Men sen känns det så dumt också när påsken är så jättesen, man känner mer för att fira midsommaren så småningom!:P

Men jag hoppas att ni alla har en glad påsk, och så får jag vänta och hoppas på några påskägg ikväll!:)

Joo, en annan sak tyder på påsk också! Idag kläcktes vår första riktiga kyckling, så nu har vi en liten sån ute i hönshuset!:D Det var ju verkligen bra timing!;D


Kommentarer
Postat av: Matilda

Nååh, det var ju lite tråkigt... Men hoppas du hade en kul påsk ändå! :)

2011-04-23 @ 23:05:20
URL: http://mtildaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0