Sara - Fullt upp hela kvällen, speciellt med Bára! ;)

Haha, Malin skrev visst ett inlägg tidigare idag om att det känns konstigt att vara hemma och att hon knappt har något att göra... Lite skillnad från mej alltså..:P

Jag kom hem idag ungefär klockan fem och då genast packade jag allt ur bilen, "solade" lite med Fanny, åt middag, satte ut Fonzie i uteburen, var till växthuset, skötte hönsen och marsvinen, red, matade hästarna, tog in Fonzie, åt kvällsmat och såg på Talang. Och ja, sedan var väl dagen så gott som slut.

Ganska fullt upp alltså!

Men jag gjorde ju ändå det mesta bara för att jag ville, man har helt enkelt mycket mer lust och ork att hitta på saker nu när våren är här och solen skiner!:)

Haha, och ridandet var nog en sak för sig.. Ingen har varit speciellt sugen på att rida alls under vintern (plus att både jag och Fanny har varit borta så gott som hela tiden), så hästarna hade inte blivit ridna på ett tag (=inte alls sedan i höstas). Jag frågade Fanny om hon ville komma med på banan, men hon orkade inte.. Så då frågade jag pappa om han ville komma med och hjälpa till. Jag frågade också vem han tyckte att skulle rida,  försöka med Bára, eller vara säker på att allt skulle sluta bra och välja Frosti. Pappa valde Bára.


Vår lilla busunge!:P

Så då var det bara att göra i ordning henne och hoppas på det bästa. Bára brukar vara ett riktigt energiknippe, och det blir ju inte direkt bättre av alla vårkänslorna och det faktum att hon inte hade blivit riden på länge!:P Men jag brukar inte vara rädd för att rida, så det var ingen fara.

Som väntat bråkade Bára mycket. Hon gick framåt några steg, sprang bockande åt sidan, vägrade gå, backade en bit, bockade lite, gick snällt en bit, sprang bockande in på mitten av banan, vägrade gå..och så vidare. Men tålmodig som jag är så gav jag inte upp!:P Bára "bråkade" ju säkert mest bara för att hon hade så mycket extra energi, så jag fortsatte bara kämpa. Och efter ett bra tag (och utan att ha fallit av en enda gång!) så började jag få kontroll på henne!:) Hon gick, stannade och backade när jag ville - utan några extra hopp - så då nöjde jag mej för den gången.:) Så säkert börjar Bára bete sig som en "riktig" häst så småningom bara jag fortsätter rida regelbundet och inte ger upp!


Som tur är så har Bára ganska mycket man att hålla i, annars vet jag inte hur länge jag skulle hållas på ryggen!:P

Haha, men jag antar att jag ser ganska rolig ut när jag flyger från sida och hit och dit, och ömma fingrar och trötta lårmuskler får man också.. Men det är bara att fortsätta kämpa!:)

Kommentarer
Postat av: Julia

2011-04-22 @ 22:16:49
URL: http://juliaeldh.se
Postat av: Malin

frostisen är den snällaste :D



jag har nog saker att göra, men inte så roliga saker xD

2011-04-22 @ 22:25:11
URL: http://saraomalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0