Sara - Förgät mig ej!

När man jobbar i växthus med prydnadsväxter så slänger man en hel del av blommorna. Orsaken är oftast att plantorna antingen är för små, för höga, för utblommade eller att det helt enkelt finns för få av dom.

Den här veckan har jag slängt en sorts blommor - förgätmigej. Dom slängdes dels för att dom var lite höga och spretiga och dels för att dom började bli överblommade.

Men jag har inte hjärta att slänga alla plantorna så jag brukar ta hem en hel del.
Veckans skörd ser ut så här:


+ en till vitblå och två rosa!:P

För en liten stund sedan var jag ute och fotograferade dom, och så här blev resultatet:


Dom rosa har en så härlig färg tycker jag!:)

Det fanns både mörkblå och ljusare blåa som också skiftade lite i rosa.

Tycker inte ni att det känns hemskt att slänga så här fina blommor??
Jag vill i alla fall rädda så många som möjligt, men man kan ju inte ta hem mer än vad det ryms i bilen..;D

Kommentarer
Postat av: Malin

Woooow va fina bilder gumman!

2011-05-01 @ 16:20:58
Postat av: Sara

Tusen tack Malin!:D

2011-05-01 @ 16:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0