Sara - Apropå riksdagsvalet

Den här insändaren (eller vad det nu kallas) fanns i Nya Åland torsdagen 21.4. Jag har egentlgen inte alls skrivit något om riksdagsvalet här i bloggen, men jag som många andra är nog mer eller mindre upprörda över att sannfinländarna fick så många röster. 

Jag röstade inte på dom, det hade jag inte en tanke på. Men uppenbarligen röstade många andra på dom.
Och ja, det är upp till var och en vem man röstar på, men jag kan verkligen inte förstå att det gick så bra för dom!

Därför fotade jag den här insändaren, så att ni kan läsa den om ni vill. Johan, som skrev den, har skrivit det jag känner väldigt bra. Vi finländare finner oss i det mesta, vi kanske tycker att någon gör fel, men vi säger inget för vi orkar inte visa att vi bryr oss.



Johan uppmanar oss att börja säga ifrån när andra behandlas fel, när invandrare, muslimer och homosexuella får orättvis behandling och elaka ord. Så det ska jag börja försöka. Och jag hoppas att ni också börjar, om ni inte redan gör det! För om ingen gör något så blir det heller aldrig bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0