Min kreativa sida slutade nästan med katastrof...

Jag har i flera veckor varit så sugen på att vara kreativ, jag har velat göra allt möjligt, så jag har bland annat köpt ett nytt skisshäfte och lite pennor (jag har visat mina "underbara" skapelser tidigare i bloggen:P), och så tog jag hit symaskinen min.

Så här ser symaskinen ut:



Jag fick den till namsdagspresent från min mammas faster för några år sedan, och som man ser så är den ju inte direkt ny heller..:P Men den har fungerat bra så jag tänkte att jag skulle ta hit den och sy om lite kläder och sy dynvar och annat "kreativt" jag hittar på.

Så jag packade upp den, lyfte upp den på bordet (det är en rejäl klimp, den vägerungefär 16 kilo..och japp, jag vägde den just...:P) och så borjade jag med att försöka omvandla en urgammal stor tröja till något lite mer "modernt" och som jag förhoppningsvis skulle ha mer nytta av..

Och så här blev resultatet:



Det blev typ en t-skjorta med ett bälte med en rosett på :) Jag är ganska nöjd nog, och Malin sa att hon nästan inte skulle skämmas över mej om jag skulle visa mej med den..:P

Så länge ingen fara.

Sedan började jag lappa mina favoritjeans lite. Jag sydde ett tag, och sedan tog jag en paus och började sprätta upp lite gamla, fula stygn.

OCH MITT I ALLT BÖRJADE NÅLEN PÅ SYMASKINEN FARA UPP OCH NER I FULL FART-UTAN ATT JAG ENS NUDDADE PEDALEN!!!
Jag fick typ panik och visste inte alls vad jag skulle göra för att få den att sluta. Och då märkte jag rökmolnet som kom från pedalen! Malin var smart och ryckte snabbt ut kontakten och förde ut pedalen, och så öppnade vi alla dörrar och fönster på vid gavel. Det stank ganska mycket och vi var helt säkta på att branalarmet skulle börja och att alla lägenheterna skulle måsta "utrymmas", fast det ju inte var någon fara..

Men vi hade tur!:) Inget brandalarm och efter några minuter kunde vi börja slappna av. Men den symaskinen vågar jag nog aldrig använda igen..;)

Ha det bra, kramar Sara

Kommentarer
Postat av: liindblaads

Tack för att du är med i dagens blogg!

Drar en vinnare snart



//liindblaads

2010-10-08 @ 22:01:23
URL: http://liindblaads.blogg.se/
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

Vad fint :D

2010-10-08 @ 22:49:28
URL: http://HTTP://FRIDASJOBLOM.BLOGG.SE
Postat av: Sara och Malin

Tack!:)

2010-10-09 @ 09:42:05
URL: http://saraomalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0