Lördagen var en dag vigd åt hårt arbete...

Jag måste säga att lördagen var den jobbigaste dagen jag har varit med om på länge, ungefär så här såg dagens schema ut:

Någon gång vid nio, halv tio steg vi upp och åt frukost.
Genast efter frukosten for vi ut till växthuset, och jag hade Fonzie med i koppel. Vi (mest Malin eftersom jag var upptagen med kaninen, men jag gjorde så gott jag kunde..:P) slängde bort alla döda plantor, rensade ogräs, flyttade plantor, städade alla ytor och plockade ihop alla krukor, och till slut vattnade vi.
Sedan var det dags för lunch.
Efter lunchen var det dags att återgå till arbetet. Då var det potatisupptagning som gällde.. Så det höll vi på med i ungefär två timmar, och efter det var både ryggen och benen ganska trötta och slitna.
Men arbetet var ännu inte slut! Mellan klockan fyra och sex storstädade vi hönshuset!! (och jag kan lova att det kändes som mer än två timmar..) Vi tömde alla små burar och bytte helt ut spånet i de vuxna "hönornas" bur. Jobbigt! Men det blev ju fint sedan i alla fall!:)

När vi var klara med det gick vi in och åt middag, och efter det orkade vi inte med någonting. Kroppen var alldeles slut och man kunde knappt gå längre..än mindre börja sig framåt!

Så det blev en lugn kväll!;)

Kramar, Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0