Eventuellt nya kameraplaner!

Pappa förvånade mej i helgen, och jag hoppas att det är lovande........
Nyfiken? Fortsätt läsa!=)

Pappa verkar ha blivit lite ivrig på att ta reda på saker om systemkameror (och det i sig är inte så förvånande för han är väldigt intresserad av fotografering), men det konstiga är att han var väldigt angelägen att övertyga mej om att den nylanserade Nikon D3100 är bättre än Nikon D5000 som jag har siktat in mej på. Den kostar lite mera, och är kanske lite bättre - det kan jag inte riktigt svara på. Men om jag själv skulle köpa en kamera så är nog D5000 alldeles tillräckligt dyr, men eftersom pappa var så ivrig (nästan arg) när han berättade varför jag hellre borde vilja ha D3100 så tyckte jag lite att det verkade som att han funderar på att köpa den till julklapp till mej!=) Varför skulle han annars ha tagit reda på så mycket om den, och om han tagit reda på allt för att han själv vill ha den så skulle han knappast behöva övertyga mej om vilken som är bäst. Så då gör det ju inget att den kostar 100€ mera...:P

Men man vet ju aldrig, men jag hoppas åtminstone att han planerar något sådant. =)

Så kanske jag har den här kameran efter julen...:D

 

Inte skulle det vara helt fy skam det heller, bara jag får en Nikon systemkamera så är jag nog ganska nöjd. Och om det är en lite bättre så är det ännu bättre. Jag behöver absolut inte en "proffskamera", men det är roligt om den är lite dyrare för jag vill gärna t.ex. kunna filma med den och göra annat som man inte kan med de allra "billigaste" kamerorna.

 

Så det är bara att hålla tummarna, ni får gärna också göra det...;)

 

Ha det bra, kramar Sara

 

Ps. Jag vet att jag tidigare skrev att det skulle bli dåligt med blogginläggen, men jag bara måste meddela den här nyheten!:P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0