Nyinförskaffade växter och tillbehör :)

I helgen när jag var hos Willy i Åbo så passade vi på att fara en sväng till Plantagen (ingen brukar vilja komma med mig dit, så därför passade jag på när bara Willy var med..:P) och såklart kunde jag inte fara därifrån tomhänt!
...
Först och främst så har jag länge behövt jord. Helt vanlig jord. Det behöver jag för att våra uteblommor ska klara vintern, och för att kunna plantera om alla växter som behöver det.
...
Så därför köpte jag två säckar blomjord.
...
...
Sedan så håller min flaska med växtnäring på att ta slut, så därför bestämde jag mej för att köpa lite näringspinnar på samma gång.
...
...
Så nu borde både mina gröna växter och blommande växter överleva ett tag till. :)
...
Och till sist så köpte jag två växter: ett litet träd (eller det är väl egentligen fem, men de är i samma kruka..) och en annan mindre växt. Den mindre köpte jag "som överraskning till Malin", men det var mest så att jag inte skulle få dåligt samvete för att jag köper så mycket...;)
...
Men det är ju bara så - jag kan inte gå in i en blomaffär utan att komma ut med något nytt, spännande som jag absolut behöver!:P
...
...
Så här ser de nya växterna ut!



Så det var väl ungefär allt jag köpte, vad tycker ni? :P
...
Ha det bra, kramar Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0