Julfesten är över!

Julfesten är över för i år, och det var Lottas sista på Brändö. Så det betyder att jag knappast heller kommer fara dit så ofta mera!
...
I årets program fanns bland annat tal, teater, sånger, dikt, allsång och kaffepaus, och här kommer lite bilder från det!
...
Rektorn höll ett tal (men det var väl inte direkt ovanligt..).
...
Några klasser från lågstadiet hade teater, och här är en bild från den. Den handlade om en misslyckad julafton, som ändå till sist slutade bra.:) Det var väl helt okej, men man hörde ganska dåligt vad alla sa...
...
En "romantisk" spionbild! :D
...
Det kryllade av träd både på och runt scenen!:P
Alla teatrar hade träd/buskar som rekvisita, men ingen hade samma...
...
Eleverna från högstadiet läste upp en dikt (och ja, det här är ungefär hela högstadiet..:P).
...
Högstadiet hade också en teater, "Bakom kulisserna", men då hade jag två kameror att hålla koll på; både Lottas och min. Så det slutade visst med att jag bara filmade med min och fotade med Lottas, och det betyder att jag inte har några foton att visa! Tyvärr..
...
Men den teatern var väldigt rolig i alla fall. Den handlade (som man kanske hör på namnet) om hur en film spelas in bakom kulisserna. Lotta var regissör och satt på en stol och sa vad de andra skulle göra. Först så visade de en scen där två tjuvar "råkade" slå ner en person som visade sig vara jultomten, och så ringer de tomtemor och så ska hennes nissar försöka få tillbaka tomtens minne som försvann vid slaget.
Första gången de gjorde den scenen var det för monotont, så Lotta bad om mer inlevelse. Och det fick hon, men då hade alla så mycket inlevelse att ingen hörde vad någon sa! Då sa Lotta att alla måste artikulera tydligt, och så gjordes scenen igen, och alla pratade överdrivet tydligt. Och så fortsatte det ett tag, som spelade alltid samma scen om och om igen, ända tills den till slut blev bra, men det var faktiskt väldigt roligt!!:D
...
Lärarna hade också en teater, men dom improviserade bara. här hade jag fortfarande två kameror, så jag har bara filmningar, men den handlade i alla fall om ett sammanträde.
Och det gick inte så värst bra. lärarna härmade eleverna en del, och dom var alldeles orediga och gjorde vad som helst, och rektorn hade till och med några snuskiga repliker..;)
Men det var också jätteroligt!
...
Efter det här var det lite allsång, och sedan var julfesten slut!
...
Lottas klass! (Förutom tanten i bakgrunden som inte hör dit..:P)
...
Ha det bra, kramar Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0