Såå, då var det ännu en skoldag mindre kvar innan jullovet! :)

Nu är alltså den här skoldagen över (eller okej, det har den varit i några timmar, men det är först nu man har hunnit "varva ner" helt...eller något..:P), så nu har vi bara tre dagar kvar, och flera av dem är bara halva dagar!:)
...
MEN - det hindrar ju inte oss från att ha en hel del kvar att göra innan vi kan slappna av på jullov, bl.a. det här är kvar:
- klimat och marklära-tent
- produktionsbiologi (jättesvårt och massor att lära sig!!)
- produktionsbiologiarbete
- finska "bok- filmreferat" (skrivet, ca 200 ord)
- arbete inom projektet
...
Men en sak som är skönt är att vi slapp dagens klimat och marklära-presentation! Haha, det var en finsk artikel som vi skulle översätta (SVÅRT!!) och sedan skulle vi presentera den, men läraren är ganska snäll och sa att han inte tänker "tvinga" någon att presentera - det var ju ändå översättningen som var viktigast.
Så självklart presenterar inte jag frivilligt, speciellt när man knappt förstod texten!:P
Att alla andra presenterade sedan så är inte min ensak - tycker man om att presentera (eller är lite dum..;) )så får man det, men jag skippar det gärna!:D
...
En vintrig bild på skolan.
...
Jaja, det var väl dags att börja läsa på tenten nu, annars är det risk att jag blir besviken med resultatet sen, så det är lika bra att åtminstone öva liite dagen innan!xD
...
Ha det bra, kramar Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0