Inte min dag! [Malin]

Gissade att något skulle gå fel idag, för jag har varit så trött och allmänt på dåligt humör idag. Det var bara att vänta in oturen.

Sara och jag bestämde att vi skulle göra hemlagade pizzor idag. Vi körde till butiken och köpte "alla ingredienser" (plus annat också). Vi kom hem och packade upp. Märkte att vi glömt riven ost. Vi (eller jag i alla fall) skulle till bibban också, så vi tänkte att vi går till butiken då på samma gång (fast butiken e inte så jättenära bibban).

Vi klädde på oss ordentligt och gick till bibban. Det var mer eller mindre snöstorm på gång. Och väskan med bibbaböcker var tung. Men vi kom fram. Var i bibban en stund och gick sedan mot butiken där vi köpte ost. Gick hela vägen hem igen.

Vi var alldeles trötta när vi var hemma igen. Men Sara satte igång med pizzadegen och märker... vi köpte ju ingen jäst. Hur kan man glömma jäst?! Nåja vi tänkte att det går lika bra utan. Så märkte Sara att jag hade slagit upp fel recept på degen och att hon nu höll på att göra pastejdeg, alltså helt andra mått än pizzadeg.

Så hon gav upp och jag tog över och gjorde pastejer sist o slutligen. Jag satte in dem i ugnen. Medans kollade jag min mejl där det stod att min bok som jag reserverat från bibban nu väntade där på mig. Haha! Suck! 

Vilken otur, man kan ju bara skratta xD

Nu ska det bli skönt att fara och sova! GONATT !





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0