Ännu ett veckans lästips!:P

Den senaste tiden har jag läst en hel del, så jag tänkte att jag lika bra kan ha ännu ett lästips den här veckan, och den här gången är det boken "Överdos" av Jörgen Hansen.
...
...
Den handlar till skillnad från de flesta andar böckerna om mord och andra brott sett från brottslingarnas sida. Vanligtvis brukar ett brott ha skett och så får man följa med när poliserna försöker lösa det, men i den här boken har ett brott skett (bl.a. ett mord), och så ska andra brottslingar lösa det (här mordoffrets bror och ex-man).
...
Den enda polisen som finns med i boken har typ något mentalt problem, och är inte heller riktigt laglydig han heller, t.ex. så mördade han en man han inte tyckte om. Annars är alla huvudpersoner antingen knarkare, langare, från maffian, bankrånare, mördare och så vidare... Inga snälla pojkar här inte!;)
...
Handlingen i huvudsak går ut på att en mans ex-fru hittas död, och dödsorsaken var en överdos.
Inget konstigt egentligen, hon var en knarkare.
Det som däremot var konstigt var att hon på allvar hade försökt sluta - och att hon dog av heroin, fast hon aldrig använt det förut!
Ex-mannen och brodern blev misstänksamma och beslöt sig för att ta reda på sanningen. och det lyckades de till slut, men det var både farligare och svårare än de någonsin anat - och inte alla överlevde...
...
Den här boken kan jag rekommendera för dem som tycker om deckare (och ganska lättlästa), men som har tröttnat på de vanliga där polisen jagar skurken.:) Jag tyckte i alla fall att den var spännande (fast jag är inte så värst kräsen när det gäller böcker...)!:P
...
Ha en trevlig lässtund, kramar Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0