Sara - Spotty och Gonzales, och katter i allmänhet..

Igår var jag ute en stund och fotograferade, och som vanligt hade man en kattunge som följer varje steg man tar (eller kan man kalla dom kattungar längre, dom börjar ju bli ganska stora..:P). Gonzales tyckte åtminstone att det var jättespännande att följa efter mej! När jag satte mej på huk för att fota lite havtorn så lade han sej ner i gräset bredvid. Och då kom Spotty också dit!:P

Han hälsade först på Gonzales, sin kära halvbror!:)

Då såg det ut så här:



Dom är så söta!<3 Lina är inte alls glad att ha två kattungar kvar här, hon tyckte redan att vi hade en för mycket har vi behöll Spotty..:P Så hon morrar och är sur hela tiden, men Spotty är kompis med Gonzales och Laban, så det är ju bra!!:)

Efter att dom båda låg så sött på vasin sida om mej som satt i gräset med kameran i handen så blev det ju en del bilder.. Bilder på Gonzales och Laban blir sällan fina, dom är helt enkelt för svarta, men Spotty är en perfekt fotomodell!:)

Här är bilder på dom:



Spotty har förresten fått sitt fästingshalsband nu, så förhoppningsvis slipper han fästingar nu!:) Det passar så bra på honom med ett fult halsband för han har så tjock, lång päls så det syns ändå nästan inte alls..:P

Linas halsband väntar ännu oöppnat, hon är så sur på allt och alla nu så man kommer knappt i närheten av henne innan hon börjar morra..kvinnfolk ni vet...;) Men hon lugnar sej säkert snart och accepterar att sönerna stannar hemma! Vad skulle man riktigt göra utan alla katter i närheten, jag kan inte tänka mej hur det skulle vara att inte ha en enda katt här hemma.. I Ekenäs är det ju lite annorlunda, men där vet man ju ändå att Spotty, Lina, Gonzales och Laban väntar här hemma!:P Tänk att vi har fyra katter nu, så många har vi aldrig haft förut!:P

Jag har alltid tyckt bättre om katter än om hundar (men i framtiden ska jag absolut skaffa några hundar också!:P) för katter är så väldigt lättskötta, och jag tycker om att dom är så självständiga!:) Hundar är ju trevliga dom med, men det är nog mycket mer att göra.. Men både katter och hundar är nog ganska underbara husdjur!:)


Kommentarer
Postat av: Malin

ååå ja saknar gonzales o laban, de va jättelängesen ja såg dem.. o ja saknar spotty också... Men inte lina så mycket hihi... jag är lite rädd för lina .. Hon morrar alltid åt mej. Förutom när hon frivilligt hoppar upp i famnen, då e hon söt. Men annars så fort jag rör hon så morraqr hon typ :P

2011-05-27 @ 21:10:15
Postat av: Sara

Haha, mm, Lina kan man int behandla lika som dom andra skruttarna, vill man gosa med henne ska det ske på hennes villkor!:P Men innerst inne är hon nog också snäll!:)



Jaa, Laban och Gonzales har ju blivit riktigt stora nu så du måst nog snart komma och hälsa på dom! Och Spotty är väl som vanligt..alltid lika snäll!<3

2011-05-27 @ 23:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0