Sara - Pappa är avundsjuk..

Till julklapp så fick ju både Lotta och jag en egen Nikon D3100 av pappa. Pappa har själv länge också tyckt om att fotografera, och när han var yngre hade han två egna systemkameror (med film i) men dom går inte så bra att använda nu längre (haha, dom börjar se liite gammaldags ut!:P).

Han har antagligen inte köpt en egen "modern" efter det för att han har kännt att han kanske inte skulle ha så mycket tid att fotografera, men nu har han blivit frestad...

Jag menar det är lätt att bli lite avundsjuk när både Lotta och jag går runt och verkar ivriga, så man kan säga att pappas fotolust har kommit tillbaka med full kraft!:P Lika som jag blev alldeles fast när jag fick låna Malins familjs kamera ibland i Ekenäs....;D

Så idag vid maten frågade pappa mamma hur mycket pengar han har på sin "firmas" konto. Mamma undrade varför han undrade, och så svarade han "Ifall jag skulle måste köpa en kamera snart.." och så undrade jag om han hade blivit lite sugen när jag och Lotta hade egna... Och det hade han ju förstås!
På 70-års kalaset i helgen sa mamma också åt en tant att jag och Lotta är alldeles "omöjliga med att fotografera", alltid är åtminstone en kamera med!;)

Så vi får väl se, snart har vi kanske ännu en systemkamera i familjen! Och enligt pappa duger inte våra Nikon D3100, det borde vara en bättre... Men jag tycker att den är perfekt!:D Sedan får väl han slösa så mycket han vill på en dyrare kamera, det gör inget för mej, jag har redan allt jag önskar!:D

Förutom en del tillbehör då..........;)



Jag, Lotta och pappa är helt fotofrälsta. Fanny har en digitalkamera, men fotar inte så mycket. Mamma vet inte ens hur en kamera funkar!:P Det verkar som att fotointresset kan gå i arv...;)

Kommentarer
Postat av: becca

svar: Tack så mycket :) !

2011-05-03 @ 21:34:53
URL: http://fotobex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0