Sara - Om att bo på Orkidébacken

Ganska snitsig adress vi har här hemma, eller hur?! Det är inte alla som får ha så vackra växter som orkidéer med i sin "gatadress"!:P Fast gata vet jag väl inte om man kan kalla det, och om man skickar brev till oss behöver inte ens "Orkidébacken" stå med, det är kanske mer bara gårdsnamnet.. Jaja, jag tycker att det är fint i alla fall!:)

Nu har orkidéerna också börjat blomma, eller kanske dom började förra veckan, mycket tidigare än jag trodde.. Men jag har väl kanske bara dåligt minne!:P


Ungefär så här ser hela backen bakom huset ut!:P Fullt med Adam och Eva!

För några år sedan kom det också någon engelsk gubbe (jag vet inte varifrån han var, men han pratade engelska!:P) för att räkna dem. Jag vet inte riktigt varför han skulle göra det, men antagligen för att det är sällsynta blommor så måste man göra sånt ibland!:) Och det var ju flera tusen plantor! Så nu kan man knappt gå där utan att stiga på nån, och dom sprider sig till gräsmattan och ingenting kan vi göra åt det eftersom man varken får plocka eller gräva upp fridlysta blommor! Men tur att dom är fina då i alla fall!:D


Är dom inte ganska fina?:P Fotade i förrgår på kvällen.

Så om någon är nyfiken på att titta på Adam och Eva (dom är oftast ljusgula eller mörkrosa, men kan också vara en blandning av dom) så är det bara att komma till Orkidébacken, för här är dom ingen bristvara!:P

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jaa, det låter nog ganska nice att bo på Orkidébacken! :)

Jag har aldrig gillat vår adress. Kommunalhemsvägen. För det första är det en väldigt lång och krånglig adress och ingen kan nånstin stava det rätt, och för det andra låter det som något dårhushem eller nåt xD

2011-05-12 @ 19:07:51
URL: http://mtildaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0