Sara - Katastrof!

Det har hänt en riktig katastrof här. Men egentligen började det redan för ganska länge sedan.

Mina svarta ecco-skor är sönder.

Förstår ni hur det känns för mej, dom skorna har varit en stor del av mej dom senaste åren. Dom skorna är det första man tänker på när man tänker på mej. Okej, jag överdriver kanske en aning.. Men sedan jag köpte dom skorna för några år sedan har jag inte haft andra skor många dagar. Dels för att jag tyckte om deras utseende. dels för att dom är lätta att ta på. Men mest av allt för att mina fötter är så jättedåliga så jag genast typ får ont av "sämre" skor. Så jag har lärt mej den hårda vägen att det lönar sej med bra skor om man har dåliga fötter.

Men nu är dom sönder! Sulan har varit lite spruken ganska länge, men nu har det blivit stora hål vid hälen...:( Det fastnade MASSOR med stenar och annat där idag på jobbet (och jo, jag måste ha dom som "jobbskor", första veckan hade jag andra så då kunde jag knappt ens stå efteråt. Genast på morgonen värkte mina fötter massor, och det gör dom aldrig nu mera.) Plus att det har spruckit ännu mera där längre fram..

Mamma sa att det bara var att slänga dom, men då sa jag nej. Man slänger inte bara sina favoritskor utan att ens försöka laga dom. Så jag tyckte att man kunna fylla hålen med superlim och sen tejpa med silvertejt några varv runt, så att dom åtminstone skulle hålla ett tag till!:P Men mamma verkade inte så imponerad av min idé. Men jag putsade upp skorna och tvättade hålen och så tror jag att pappa skulle försök laga dom på något sätt. Och då brukar det ju oftast bli bra, åtminstone bättre än om jag skulle göra det!:P

Så förhoppningsvis blir dom "så gott som nya nu", eller åtminstone så pass bra att man kan använda dom. Så hoppas jag att jag kan ha dom redan imorgon, annars vet jag inte vad jag ska ha på fötterna på jobbet...:P Och så fort jag hittar likadana ecco-skor köper jag dom, kosta vad kosta vill! Det är ganska dyra skor, men det är dom absolut värda!

Jag älskar mina ecco-skor!<3

Och det förstår ni kanske eftersom det blev ett så långt inlägg.. Och jag var så upprörd så jag tog int ens foton som jag kunde visa er.. Haha, men ni får kanske se hur dom ser ut efteråt, om dom har blivit nå bättre!:P

Kommentarer
Postat av: Matilda

Oj nej! I know the feeling! Hur löjligt det än må låta i folks öron :P



Mina fötter är också riktigt dåliga så jag borde endast använda dyra "stadiga" skor med ett skoinlägg. Men för det första tröttnar jag så lätt på att gå med samma skor varje dag, och för det andra är jag för snål för att köpa dyra ordentliga skor (och helst flera olika par). ;P Där gör jag mig en ordentlig björntjänst, för jag borde verkligen satsa på bra skor! Mina fötter och ben börjar värka så lätt, och det är inte alls kul. :S

2011-05-26 @ 00:22:06
URL: http://mtildaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0