Sara - Dagens skörd!

Så var den femte praktikdagen avklarad!:)

Idag rensade jag och Gun (en annan som jobbar i växthuset) upp bland ranunklarna. Vissa skulle slängas och vissa skulle sparas. Chefen hade sagt att vi skulle vara ganska försiktiga med att spara för mycket, för det skulle i så fall ändå bara slängas senare, så vi skulle bara spara plantor som hade en blomma och åtminstone en knopp (men helst flera) och så skulle plantorna vara någorlunda stora och ha fina blad. 

Men som Gun sa: "Plantorna är aldrig så fina som när dom ska slängas..", och det stämmer bra! Man har inte hjärta att slänga sånt som ser "ganska" bra ut, för dom plantorna är ju trots allt "ganska" fina...P

Så idag tog jag hem en hel del ranunkelplantor:

Alla var ju så fina, och det fanns så många olika färger så nog måste man ju minst ha en av varje färg...;)

Just så fotade jag också en del närbilder på dem, och dom ser ut så här:





Det här var min favoritfärg!

Blommorna säljs vanligtvis för 3€/st, så där msåte man ju säga att jag sparade ganska mycket pengar genom att ta hem "kasserade" plantor! Och bara för att alla inte hade en knopp nu så betyder det ju inte att den inte kommer upp om några dagar, det är bara det att den ändå inte skulle kunna säljas då eftersom den utslaga blomman redan skulle ha vissnat då...

Men en ganska färgglad blomma är nog ranunkeln verkligen, det fanns ju nästan hur många olika färger och nyanser som helst!:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0