Malin - ESC 2011, Semifinal 1

Surprise, surprise så bara måste jag ju skriva ett sådant här inlägg. Jag har ju tittat på Inför Eurovision Song contest som gått på svt, så därför har jag skrivit upp mina poäng (och ja, jag har tvingat Sara att göra det också) som har skalan 1-5. 1-sämst, 5-bäst.



1. Polen, Magdalena Tul - Jestem

Bra att hon sjunger på eget språk, alla sjunger ju på engelska nuförtiden. Helt okej låt, men den är jättetrååååååååååkiiiiiig. Betyg: 2

2. Norge, Stella Mwangi - Haba haba

Verserna är väl helt okej (fast hon sjunger inte så värst bra egentligen, eller?) , men refrängen är bäst! Man blir så glad och jag älskar det afrikanska. Betyg: 4

3. Albanien, Aurela Grace - Feel the passion

En 90-tals rockballad. Skulle kunna vara helt okej, men den är tråkig och inget speciellt. Betyg: 2

4. Armenien, Emmy - Boom boom

Refrängen fastnar, men den är inte bra. Det känns som en barnsång eller något... Den säger mig ingenting. Betyg: 2

5. Turkiet, Yüsek Sadakat - Live it up

Skulle kunna vara bra, men det är något som fattas... Man blir inte fångad av låten. Betyg: 2

6. Serbien, Nina - Caroban

Ett plus för ett annat språk än engelska (ja, jag tycker om när de sjunger på andra språk, fast man inte förstår). Det är något med melodin jag tycker om. Betyg: 2

7. Ryssland, Alexej Vorobjov - Get you

Kan inte förstå att Lady Gaga- producenten RedOne skrivit den här låten. För den är usel. Okej, refrängen är helt okej, men sångaren gör så att jag inte alls tycker om låten. Betyg: 2

8. Schweiz, Anna Rossinelli - In love for a while

Helt okej, svängig och lycklig. Jag vill tycka mer om den, men jag gör det inte. Betyg: 2

9. Georgien, Eldrine - One more day

Jag tycker om när refrängen är arg. Hon har en bra röst och bra melodi. Den skulle ha fått en trea om inte rapparen skulle ha varit där och förstört. Betyg: 2

10. Finland, Paradise Oskar - Da da dam

En fin låt med fint budskap. Tyyypiskt att man vill ge höga poäng till sitt eget land, men nu betygsätter jag enligt hur jag själv tycker och inte hur jag tror att det kommer att gå. Tyckte om den här sången första gången jag hörde den. Betyg: 4

11. Malta, Glen Wella - One life

Haha, irriterande röst ibland. Helt okej låt men inte mer... Betyg: 2

12. San Marino, Senit - Stand by

Helt okej låt, men lite tråkig. Betyg: 2

13. Kroatien, Darla - Celebrate

Helt okej låt. Nu är jag trött på att typ bara skriva tvåor så jag tänker skriva en trea vare sig jag vill eller inte! Betyg: 3

14. Island, Sjonnis friends - Coming home

Jag tycker den är så mysig och jag tycker om trumpeterna! Betyg: 3

15. Ungern, Kati Wolf - What about my dreams

Ja, som typ alla andra så tycker jag mycket om den här! Härlig!Tycker om när hon också sjunger på ungerska!  Betyg: 5

16. Portugal, Homens Da Luta - Luta E Alegria

Öööö...ett ord: Blä. Betyg: 1

17. Litauen, Evelina Sasenko - C'est ma vie

Neej, trååkig. Betyg: 1

18. Azerbadzjan, Ell & Nikki - Running Scared

Så fin och härlig! Hoppas den är bra live också! I looove it. Betyg: 5

19. Grekland, Loucas Yiorkas ft. Stereo-Mike - Watch my dance

Neeeeej, den där Stereo-Mike förstööör ju! Älskar "det grekiska plingandet", den grekiska melodin och språket! Skulle kunna vara bra men Stereo gubben förstör, buhuuuuu! Betyg: 3


Där var det, mina poäng! Nu är det bara att vänta på ikväll!

Hur ser dina poäng ut??








Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, mina poäng ser näästan ut sådär med! Fast jag har inte varit lika snål som dej, plus att jag har lite bättre musiksmak...;) Nää, men man tycker väl lite olika ibland!:)

2011-05-10 @ 19:05:27
Postat av: Matilda

För att nu såhär i efterskott säga mina poäng.. Jag håller ganska långt med dig, förutom att jag skulle ge lite högre poäng åt Ryssland och Litauen. Och lite färre poäng åt Kroatien :P

2011-05-11 @ 06:49:07
URL: http://mtildaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0