Sara - Snälla färja strejka inte!

Nu på torsdagen borde färj-strejken börja, och ingen vet hur länge den kommer att vara. Eftersom dom vill ha så mycket i löneförhöjning och landskapet inte kan bevilja det vet jag inte hur det kommer att sluta. Utan färjorna så dör nog skärgården helt ut. Och tänk på alla här som lever av turisterna! 

Om både Viggen och Alfågeln slutar gå så har man ju inte direkt någonstans att fara.. Om man har en egen båt som man kan köra så långt med klarar man sej kanske, men bilar får man ju knappast med.. Och landskapet försöker hitta ersättande färjor, eller åtminstone så att man kan komma någonstans om man är sjuk eller något. Men det hjälper kanappst mej så mycket..:(

Jag som skulle vilja fara både hit och dit, nu på torsdagen hade jag t.ex. tänkt fara till Kimito om jag är ledig. Men det kan man ju inte direkt bestämma nu eftersom ingen vet om det kommer att gå någon färja då. Kan dom inte bara diskutera det istället för att strejka?? Jag får typ panik när jag tänker på att man blir fast på den här ön...:O


Bilden har inget med texten att göra, men jag visar den ändå..:P

Kan ni inte hoppas med mej att det snabbt löser sej så att det inte blir någon strejk? Eller bara en kort strejk i så fall.... Snälla?

Kommentarer
Postat av: LIENE

sv: Visst är hon grym:D

2011-06-20 @ 18:09:47
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Malin

Men neeeeeeeej de KAN JU INTE VARA STREJK!!!!!!! Man måste ju kunna komma bort därifrån ocj dit också. Påriktigt!!!!!!!!!! snälla, de kommer väl inte vara lång strejk???????? nääää-ä... tänk om dom strejkar JÄTTELÄNGE så kan man int ens fara på rockoff... PÅRIKTIT!?!???

2011-06-20 @ 22:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0