Sara - Prydnadsjordgubbar

Vi har två jordgubbsland med "riktiga" jordgubbar, och så har vi prydnasjordgubbar på ett annat ställe. När jag var liten förstod jag inte alls varför vi skulle ha sådana jordgubbar, dom ser så gott som ut som vanliga jordgubbar, enda skillnaden är att prydnadsjordgubbarna bara blommar, det kommer alltså aldrig jordgubbar! Och är det inte för själva bären man har plantorna liksom..?:P

Nu tycker jag fortfarande att det känns lite onödigt, men jag har förlikat mej vid tanken att dom aldrig får bär!;) Så dom växer där år efter år, blommar fint och behöver aldrig skötas. Så då kan dom väl lika bra få växa där då!:P

Några bilder på dom:







Vad tycker ni, låter prydnasjordgubbar som något ni vill satsa på!:P

Kommentarer
Postat av: hanna ♥

jo, verkligen! :)

2011-06-07 @ 20:04:07
URL: http://heaa.blogg.se/
Postat av: hanna ♥

VINNARNA PRESENTERAS PÅ BLOGGEN EXAKT 21:15, KIKA IN DÅ! :)

2011-06-07 @ 20:53:25
URL: http://heaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0