Idag var vi på promenad i kylan och köpte lite "studiematerial"

Fast om man ska vara riktigt ärlig så var det inte så värst kallt, inte om man jämför med vad det
har varit tidigare den här vintern!:P
...
Malin var klädd för vintervädret!:P
...

Jag däremot gick runt med dom stackars öronen framme...:P
...
Orsaken till att vi var på promenad var egentligen att vi måste till bokhandeln. Nu har vi en kurs som heter "Trädgårdsplaneringens grunder", och vi måste köpa lite material till den.
...
Jag köpte: skisspapper (typ som smörpapper, bara många gånger dyrare..:/), skissblock (ett för självständiga arbeten och ett för arbeten i klassen), ett vanligt häfte, skalalinjal, en rund linjal (för att kunna rita fina runda saker!:P) och en vanlig typ gradskiva. Det kostade också en hel del kan jag berätta...
...
Malin köpte också ungefär samma saker, största skillnaden var att bara jag köpte skisspapper, för det tänkte vi dela på. Det som känns lite dumt bara är att vi i princip måste köpa ungefär det här, och landskapsplanerarna har säkert också stor nytta av det i framtiden, men vi på trädgårdsnäring då?? Jag menar: Titta på sakerna jag köpte, hur mycket ser dom ut att ha med odling att göra...?
Japp, typ inte alls.. Vad ska jag liksom skissa? Jaa, jag kommer säkert måste planera vad jag ska odla var och sådant, men knappast behöver jag väl ha det i någon speciell skala, och nog tror jag att vanligt (billigt) papper duger lika bra att planera det på! Såå, lite slöseri med pengar känns det som..:/
...
Men inte lönar det sej att klaga heller, nu har jag köpt allt och jag har fortfarande lite pengar kvar!;)
...
Joo förresten, en annan sak var också lite dåligt: Läraren sa att man borde få studierabatt på sakerna, men det fick man ju såklart inte...
...
Ha det bra, kramar Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0