Sara - Plocka körsbär

Imorse (eller okej, kvart före tolv..;D ) kom Fanny till mitt rum och undrade när jag skulle stiga upp. Först blev jag nästan orolig och undrade om vi skulle få gäster eller något, men vi skulle ju fara och plocka körsbär vid Torsborg!

Mamma sa att vi gärna fick göra det igår, och påminde Fanny igen på kvällen, så att vi säkert skulle komma ihåg det!;) Så jag hann bara klä på mej och äta lite morgonmål, sedan cyklade vi dit.


Allt det här plockade vi, men ändå fanns det massor kvar!:O

Först hade vi bara med oss den lilla hinken och den turkosa burken, men det fanns så mycket så vi förde hem det, tog nya hinkar/burkar och cyklade tillbaka och fortsatte plocka!:P


Körsbär i massor!

Jag tappade bort mobilen på vår första "runda", men hittade den som tur var andra gången vi for dit. Då låg den där på marken under träden, liten och ensam..:( För att nå till körsbären så måste man klättra upp på ett plåttak, så det var nog ett riktigt äventyr! Benen och armarna är alldeles sönderrispade nu, men roligt hade vi nog ändå!:P

Tycker ni om körsbär?:)

Jag tycker att det är jättegott, och körsbärssylt är min favoritsylt!:D
Tyvärr har vi det bara ibland, vi har inga egna körsbärsträd, så vi har bara om någon har orkat fara till Torsborg och plocka (och ingen annan redan har gjort det)..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0