Veckans lästips!

Nu var det dags för veckans lästips igen, och den här veckan har jag riktat in mej på fotoböcker.
Det har jag dels gjort för att jag tycker att det är ganska spännande att läsa nu när jag har förhoppningar på att få en systemkamera till julen, och dels för att det annars också kan vara roligt att bläddra i dem och titta på alla de vackra bilder.
För vackra bilder kan jag lova att det finns gott om!
...
...
Boken "Digital fotografi" av Scott Kelby ingår i en serie med åtminstone tre böcker med samma namn, och det här är den tredje. Jag har också läst den andra, men tyvärr inte den första (men jag ska - bara jag får tag på den!). Den första boken handlar om bassaker, den andra är lite mer detaljerad, och den tredje är ännu mer fördjupad.
...
Jag har lärt mej massor från den boken för Scott har massor med bra tips och beskrivningar hur man ska göra för att få en viss bild, om mindre varför.
Det är ganska skönt för enligt mej är det ju ändå resultatet som är det viktigaste!:)
Så böckerna i den här serien kan jag verkligen rekommendera för alla som tycker om att fotografera och har/funderar på att skaffa systemkamera!
...
Boken "Naturen som fotomotiv" av Terje Hellesø handlar däremot mera om olika fototekninker för att få bra bilder från naturen, men den är också ganska bra tycker jag.
Den är skriven på 80-talet, så mycket har ändrat på kamerorna så det kan man läsa med en nypa salt, men resten är fortfarande aktuellt tycker jag! Och han har väldigt fina bilder, mycket känslor och stämningar, så jag blev riktigt inspirerad att fara ut och fota genast!:P
...
Båda böckerna var väldigt lärorika, och de kompletterade varandra på ett bra sätt.
Så nu väntar jag bara på systemkameran och sedan ska jag pröva alla olika knep jag har lärt mej!
Jag har också blivit väldigt inspirerad på att bygga en egen liten "mini-studio", så bara jag har tid och material någon gång så ska vi se vad det blir av det!:D
...
Ha en trevlig lässtund, kramar Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0