Sara - Var det stravinski..?

Förra veckan på jobbet så krukade vi krysantemer, och deras namn är inte alltid så lätta som man skulle kunna tro!
Nadja är från Ryssland och pratar inte så bra svenska, men Anna-Lena är härifrån..ändå var det inte så lätt!

Nadja: Blablabla stravinski blablabla.
Anna-Lena läser på namnlappen.
Anna-Lena: Den heter stavinski, det finns inget "r" där så vitt jag kan se!
Nadja: Ahaa, stavinski.
Båda tittar igen på namnlappen.
Nadja: Staviski
Anna-Lena: Jaa, se det har du rätt i, den heter visst satviski!

Ungefär så där lät deras samtal. Och då hade vi ändå krukat ett bra tag allihopa i tron att sorten hette "stravinski" och så visade sig att det bara var "staviski".. Och då hade vi ändå läst namnlapparna flera gånger!

Det är kanske inte så värst roligt att läsa, men jag kan lova att det lät ganska roligt i verkligheten!xD

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Jag har en tävling på min blogg där ni kan vinna Pop-up diffusers, skulle vara as kul om någon av er är med :D



Om du inte gillar reklam, sry!

2011-05-09 @ 18:12:13
Postat av: Tilda [fotobloggare]

Hej! Jag har en tävling på min blogg där ni kan vinna Pop-up diffusers, skulle vara as kul om någon av er är med :D



Om du inte gillar reklam, sry!

2011-05-09 @ 18:12:21
URL: http://punkapan.blogg.se/
Postat av: Tilda [fotobloggare]

sv: DEt skulle vara jätte kul om ni är med :D

2011-05-09 @ 19:12:08
URL: http://punkapan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0