Sara - "Va, har jag gjort fel?"

Idag i växthusen så behövde torvblandaren fyllas på, och det var Daniels uppgift. Men egentligen så är det bar Krister själv som vet alla gödselmängder och allt sånt, så Daniel ringde till Krister för att fråga.

Daniel: Hej! Ska jag fylla på torv i blandaren nu?....Okej...Hur mycket gödsel ska det va?...Jag tror att Pirkko gjorde det förra gången...Okej... o.s.v.

Genast efter att samtalet var slut så såg Pirkko förskräckt ut.

Pirkko: Jag hade väl inte satt fel gödsel?? Eller för mycket? Det är så svårt att veta och det kändes ganska mycket...

Daniel: Nää, Krister frågade bara vem som hade hämtat gödsel förra gången, han trodde att det var jag.

Haha, Pirkko har inte alls lite dåligt självförtroende trots att hon har jobbat på samma ställe i många år.. Genast när Daniel och Krister sa något om henne trodde hon att hon hade gjort fel..det måste nog bli lite jobbigt i längden! Och hon har sån beslutsångest ibland, hon vet inte alls hur hon ska göra saker och ting. Det är ju riktigt synd om henne, men ändå har jag lite svårt för att hålla mej för skratt...:P

Kommentarer
Postat av: Anna tecknar och målar

sv: Tack snälla för dina fina ord! Jo jag har tecknat och målat hela mitt liv så jag har övat en hel del :). Gillar du också att teckna?

2011-05-21 @ 00:10:00
URL: http://annatecknar.blogg.se/
Postat av: Pure Passion

tack kära du (:

2011-05-21 @ 14:03:04
URL: http://purepassion.se
Postat av: LIENE

sv: ja, utan pengar är det ju rätt svårt att överleva:/

2011-05-21 @ 14:47:46
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0