Sara - Skönt att bara vara ibland

Det är tydligen inte bara på Kimitoön det är tråkigt väder idag.. Här har det i alla fall regnat hela dagen, så man har inte kännts sig så värst inspirerad att göra så mycket. Men det har ändå varit skönt! För det betyder att jag har kunnat vara inne hela dagen (den mesta tiden också i sängen..:P) och bara läsa.:) Om jag börjar läsa en bra bok så har jag så svårt att sluta, så det känns alldeles perfekt att bara få vara inne och ta det lugnt!

(Fast jag måste ju förstås också en sväng ut till djuren, men det skjuter jag upp tills ikväll, man kan ju alltid hoppas på finare väder tills dess..;) )

Men det är så skönt att bara få vara ibland!:) Det är så sällan jag hinner ta det lugnt en hel dag, det finns så mycket som jag borde göra. Men idag tänker jag lata mej så mycket som möjligt!:P




Haha, det var så roligt igår kväll när jag satt framför tv:n och läste..:P Fanny läste också lite ibland, men mest såg hon på tv. Då lät det så här:

Mamma: Men Fanny, kan du läsa alls när det är så här mörkt här?
Fanny: Men jag läser ju int ens, men Sara gör det.
Mamma: Jaa, Sara ser du nåt när det är så här mörkt?
Jag: Joo, jag blir så ivrig när jag läser en spännande bok så jag märker knappt ens att det blir mörkt!
Pappa tänder lampan.
Jag: Sådär, nog ser man lite bättre nu!
Mamma: Vill du låna mina läsglasögon?
Jag: Varför sku jag villa det? Det är ju på långt håll jag ser dåligt, på nära håll ser jag ju bra!
Fanny: Jaa, men då sku du kanske int behöva ha boken så nära då..
Jag: Ja, men jag ser ju bra på nära håll, jag har bara boken nära för att det är så spännande. Och bara för att mamma int kan läsa på närmare avstånd än en halv meter betyder det ju inte att jag ser dåligt!
Mamma: Men du kan nog få låna mina glasögon..
Jag: Men varför sku jag ha på dom om jag ser bra??
Mamma: Men du kan ju alltis pröva i alla fall..
Jag: Nej tack, jag ser nog bra så här!

Under tiden har pappa tittat lite roat på oss. Haha, men mamma var ju riktigt envis med att jag skulle låna hennes läsglasögon, trots att jag ser bra på nära håll! Jaja, hon fick ge sig till slut!;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0