Sara - Pilka

Mamma hade hört från en tant i byn att strömmingen nappade bra vid färjfästet nu, så då blev ju såklart hon och pappa ivriga på att fara och pilka lite stömming. Men jag tycker att strömming smakar äckligt, så det är nog ingen mat för mej trots att många säger att det är en delikatess...:P

Men jag kom med som fotograf, jag tänkte att det kanske skulle finnas något spännande att fotografera och dom skulle ändå inte stanna så länge.

Och nappade gjorde det verkligen! Pappa hann knappt slänga i linan innan flera strömmingar hade fastnat, så det var ju rolit, för dem åtminstone (inte lika roligt för mej eftersom det betyder att jag inte har så mycket gott att äta här hemma..:P). 

Här är en del av bilderna:



Haha, vi valde den här arbetsfördelningen:


Sara: Fotogfaf
Pappa: Fiskare
Mamma: Hinkbärare och hon som tog loss fiskarna från krokarna och marken
(ganska många lossnade av sej själv). Så när vi kom hem var hon den enda som
var smutsig, och hon hade antagligen det tyngsta arbetet också!:P

Och så här såg vår fångst ut:





Fast jag har kommit på att jag kanske har blivit lite väl känslig för att fiska också.. Ju mer djur jag har, desto svårare har jag för att se dem lida. Jag kan knappt döda insekter, jag kan inte äta så mycket kött och nu tyckte jag att det kändes jobbigt att sehur fiskarna led...:( Pappa sköt en skata för några dagar sedan också (den hade hittat in i hönshuset flera gånger och söndrade äggen, skator är smarta djur!), så det kändes också ganska hemskt.. Men så är det, alltid är det någon som kommer att dö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0