Sara - Pappa kunde inte hålla sig!:P

Idag har vi varit till Mylly och shoppat i ungefär en och en halv timme, och efter det for vi till Pargas och hälsade på fammo, det är ju trots allt morsdag imorgon.:)

Jag skrev ju ett inlägg för ett par dagar sedan om att det verkar som att pappa är sugen på att också köpa en systemkamera, och det verkar som att han inte kunde hålla sig längre..:P

Så idag kom han hem med en Nikon D7000 (ca dubbelt så dyr som min D3100) och Nikons objektiv på 18-200mm VR (dyrare än mina båda objektiv tillsammans). Han måste ju självklart ha en bättre kamera än mej och Lotta...:P

Pappa är nöjd med sitt inköp!:)

Nä, men jag antar att han fotade så mycket när han var yngre så nu när han äntligen skulle köpa igen så ville han väl inte ha en "nybörjarkamera" som Lottas och min, utan satsade på en dyrare direkt. För det kan ju bra hända att det blir pappas sista kamera medan jag hinner byta upp mej flera gånger om jag så behagar!

Så nu idag fick jag låna pappas nya objektiv, det kändes kanske lite ovant, men nog verkar det ju riktigt bra!:) Det borde ju trots allt vara av hög kvalitet så många hundralappar han betalde för det!

Här är en av bilderna jag tog med det:


Jag tog fotot i all hast så vissa saker skulle ha kunnat vara bättre..:P Men ett exempel är det åtminstone!

Så nu är pappa glad (och fattigare...:P), han har redan i många år pratat om att köpa en, men jag antar att han inte kunde hålla sig när både Lotta och jag fotade så mycket med våra nu. (Haha, eller så fick han sin 50-års kris nu!xD)

Så det var den tredje systemkameran och det femte objektivet pappa köpte nu på ungefär ett halvår, så nog måste det ju synnas på kontot! Men lycka går till en viss del att köpa för pengar, så jag antar att det var värt det!:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0